Matematika na SŠG AK

Organizace a průběh matematického vzdělávání na naší škole.

 

A) Matematika na 3-letých učebních oborech kuchař, cukrář a číšník (vzdělávání s výučním listem)

Obecné cíle

Předmět matematika přispívá k pochopení kvantitativních a prostorových vztahů, k myšlenkové samostatnosti, rozvíjí  numerické dovednosti a návyky a přispívá k celkovému intelektuálnímu rozvoji žáků. Matematická výuka je zároveň činí obratnými i v běžném každodenním životě. Současně vytváří předpoklady pro jejich další vzdělávání. Přispívá také k formování žádoucích rysů osobnosti žáků jako je vytrvalost, houževnatost a kritičnost a výrazně se podílí na rozvoji jejich logického a abstraktního myšlení.  

Charakteristika učiva

Vyučovací předmět matematika vychází z požadavků vzdělávací oblasti a obsahového okruhu matematické vzdělávání v RVP. Obsahově navazuje na učivo matematiky základní školy a zaměřuje se na jeho rozšiřování ve vybraných okruzích: číselné obory, mocniny a odmocniny, výrazy a jejich úpravy, rovnice a nerovnice, funkce, planimetrie a stereometrie, práce se statistickým souborem. Obsah učiva matematiky je rozložen do tří ročníků. V prvním ročníku se žáci seznamují s číselnými operacemi na množině přirozených, celých, racionálních a reálných čísel. Ve druhém ročníku se žáci seznamují s početními operacemi s výrazy, řešením lineárních rovnic a nerovnic, řešením kvadratických rovnic a základními planimetrickými pojmy a výpočty. Ve třetím ročníku se žáci seznamují s pojmy a výpočty prostorové geometrie, prací s datovými soubory a jejich statistickým vyhodnocením.

 

B) Matematika na 2-letém nástavbovém oboru Gastronomie (vzdělávání s maturitní zkouškou)

Obecné cíle

Předmět matematika přispívá k pochopení kvantitativních a prostorových vztahů, k myšlenkové samostatnosti, rozvíjí  numerické dovednosti a návyky a přispívá k celkovému intelektuálnímu rozvoji žáků. Matematická výuka je zároveň činí obratnými i v úspěšné profesionální činnosti a v běžném každodenním životě. Současně vytváří předpoklady pro jejich další vzdělávání. Přispívá také k formování žádoucích rysů osobnosti žáků jako je vytrvalost, houževnatost a kritičnost a výrazně se podílí na rozvoji jejich logického a abstraktního myšlení.  

Charakteristika učiva

Vyučovací předmět matematika vychází z požadavků vzdělávací oblasti a obsahového okruhu matematické vzdělávání v RVP. Obsahově navazuje na učivo matematiky  ve tříletých učebních oborech a zaměřuje se na jeho rozšiřování ve vybraných okruzích: číslo a proměnná, funkce a její průběh, geometrie, práce s daty, kombinatorika a pravděpodobnost. Obsah učiva matematiky je rozložen do dvou ročníků. V prvním ročníku se žáci seznamují s číselnými obory zahrnující operace na množině přirozených, celých, racionálních a reálných čísel, s početními operacemi s výrazy, řešením rovnic (lineární, kvadratické, goniometrické, exponenciální a logaritmické), řešením lineárních nerovnic, základními poznatky o funkcích (lineární, kvadratické, lineární lomené, goniometrické, exponenciální a logaritmické). Ve druhém ročníku se žáci seznamují s posloupnostmi (aritmetická a geometrická), s  pojmy a výpočty  rovinné a prostorové geometrie, analytickou geometrií v rovině, prací s datovými soubory a jejich statistickým vyhodnocením, základními poznatky z kombinatoriky a pravděpodobnosti.